Otomatik Test (Automated Testing), yazılım veya donanım bileşenlerinin test süreçlerini otomatikleştirmesini ifade eder. Manuel testlerin aksine, test senaryolarını otomatik olarak çalıştırır ve sonuçları değerlendirir.
Makine öğrenimi, bilgisayar sistemlerinin verileri analiz ederek öğrenme ve karar alma yeteneğini geliştiren bir yapay zeka dalıdır.
High Level Architecture (HLA), bireysel simülasyon öğelerini, nesne modellerini ve bu bileşenler arasındaki veri alışverişi, zaman senkronizasyonu ve koordinasyon için yönergeleri tanımlar.
Eye Tracking (Göz Takibi) teknolojisi, insanların görsel dikkatlerini nereye ve nasıl odakladıklarını anlamak için göz hareketlerini izler ve kaydeder. Kızılötesi sensörler veya kameralar kullanarak gözlerin nereye baktığını takip eder ve bu sayede göz bebeği pozisyonu, bakış yönü ve odaklanma noktaları gibi veriler sağlar.
Derin Öğrenme (Deep Learning); yapay zeka alanında kullanılan, genellikle büyük veri setleri üzerinde karmaşık modeller oluşturmak ve örüntüleri tespit etmek için yapay sinir ağlarını kullanan bir alandır.
Nesnelerin İnterneti (IoT), fiziksel nesnelerin internete bağlı olmasını ve veri toplayabilme, iletebilme ve işleyebilme yeteneği kazanmasını ifade eden bir kavramdır.
SaaS, “Software as a Service" (Hizmet olarak Yazılım) kısaltmasıyla ifade edilen bir bulut bilişim modelidir. SaaS, yazılım uygulamalarının internet üzerinden bir hizmet olarak sunulduğu dağıtım modelidir.
Endüstri 4.0, üretim sektöründe dijital dönüşümü, bilişim teknolojileri ile endüstriyi bir araya getirmeyi hedefleyen bir kavramdır.
Yapay zekâ, makinelerin ve bilgisayar sistemlerinin insan zekâsına benzer şekilde düşünme, öğrenme ve karar verme gibi yeteneklerini sağlayan bir alanı ifade eder.
Elektromekanik, elektrik ve mekanik sistemlerin birleştiği bir disiplindir.
Ciddi oyunlar, eğlence anlayışını araç olarak kullanarak temel olarak eğitimi ve belirli hedefler doğrultusunda oyuncuları yönlendirmeyi amaçlayan gerçek olay simülasyonlarıdır.
Gömülü yazılım, bağımsız bir sistem olarak ya da büyük bir sistemin parçası olarak cihaz veya sistemin işlevselliğini sağlamak için yazılmış ve cihazın içine yerleştirilmiş olan yazılım programlarıdır.
Sanal Gerçeklik (VR-Virtual Reality), gerçek hayatta yaşayabileceğimiz olayların bilgisayar desteği ile kurgulanması ve simüle edilerek yeniden oluşturulması olarak tanımlanabilir. VR ile gerçek dünyadan kısmen ya da tamamen soyutlanarak sanal bir ortamda bulunabilirsiniz.